- Azaroak 12.
![](http://masqueclases.es/blog/wp-content/uploads/2013/11/Prejuicios-docentes-la-tecnolog%C3%ADa-en-las-aulas.jpg)
![](http://www.enuvole.com/wp-content/uploads/2014/02/images9TMGAZN7.jpg)
- Azaroak 13.
Gaurko
klase honetan, “Sociedad de la
información en España 2014”-ren bideoa ikusi dugu. Egia esanda, behin
ikusita txundituta geratu naiz jakitean Espainian krisi ekonomiko izaugarria
murgilduta dagoela, eta teknologia berrietan Europako gehien kontsumitzen dugun
herrialdea garela.
Nire aburuz, nahiz eta bideoa hunkitu,
ohituta nago egunero bideoan agertzen diren auziak bizitzera; adibidez: metroan
joaten garenean smartphonea etengabe
erabiltzen dugu begirada altzatu gabe, tableta ere... Tamalgarria da familia
batean jateko orduan edo afaltzeko orduan, elkarrizketarik ez egotea
teknologiak erabiltzeagatik. Badirudi gaur egun ez dugula presentea bizitzen.
Horrez gain, honekin lotuta gero eta gehiago “Fomo” sindrome, Fear of
Missing Out hedatzen ari da; hau da, biztanleak berriak galtzearen edo ez
izatearen beldurrak, teknologiak erabiltzea eragiten du.
Horren ondoren, Big Bang Data proiektuaren inguruan mintzatu genuen eta beste bideo bat ikusi genuen. Proiektu hori Telefonikak sortutakoa da eta azken urteotan datu digatalen kopuruen hazkundeaz hitz egiten du. Nire ustez, harrigarria da jakitea 2,5 bostilloi datu egunero kontsumitzen ditugula mundu osoan, ganiera, azken urteotak izandako hazkundea ikaragarria da aztertzea. Proeiktu hau hobeto ulertzeko bideo hau aurkitu egin dut eta oso ondo azaltzen du zertaz doan, eta hausnartzeko aukera ematen du:
Jarraian, “El peligro de las redes sociales” bideoa ikusi genuen. Era izugarrian hausnartzea eragin dit. Izugarri eta beldurgarria da jakitea gure datu pertsonalak oso errez manipulatu ahal dituztela. Egia da, gu ere internetera igotzen ditugula eguneroko bizitzan egiten ez ditugun gauzak; esaterako, eguneroko bizitzan lotsatia den pertsona batek interneten bidez ez du hori adierazten edota argazki desegokiak eskegitzen... Zergatik egiten dugu hori? Zentzuzkoa da? Jakinda zer gertatu ahal zaigun eskegitzeagatik gauzak interneten, jarraitzen dugu egiten. Adibidez, Ashley Madison webgunearekin gertatuakoa; hacker batzuek datuak lapurtu egin zuten eta jendea estorsionatu egin zuten diruaren truke haien datuak ez publikatzeko.
BERAZ, KONTUZ IBILI INTERNETERA
IGOTZEN DITUGUN ARTXIBOEKIN!
Identitate digitalaren
inguruan ere mintzatu egin dugu; horren inguruan zer den, zer nolako arrikuak
dauden eguneroko bizitzan, eskolan zer nolako arrizku digitalak pairatu
ditzakeen ikasleak... galderei erantzunak bilatu ditugu. Ez gara konturatzen,
baina gure identitate digitala oso garrantzitsua da enpresen interesetarako, hacker interesetarako... Horiek guztiek,
egunero hainbat eraso digital eragiten dituzte; horien artean: cyberbullying, lapurretak, identitale
digitala faltsutu... Gu “natibo” digitalak izan arren, ez dakigu ekiditen.
Hortaz, oso garrantzitua da gure etorkizuneko lanbidean, maisu/maistra
lanbidean, gure ikasleei irakastea arrisku digitalen inguruan, eta bere
hezkuntzan parte hartzen duten agenteei motibatzea ume horiek arriskuak
ekiditeko. ZER DERITZOZUE? Gai oso interesgarria!
![](http://psicologia.iorigen.com/wp-content/uploads/sites/12/2013/06/Autoconcepto.jpg)
Nire esperientzia hau guztiaren inguruan,
esan beharra dut egunero internetan nahiko ordu erabiltzen dudala. Egia da,
inoiz ez dudala arazorik izan nire identitatearekin edota nire datu
pertsonalekin. Baina horretarako pauta batzuk izaten ditut kontuan: niri buruzko argazkiak ez eskegi, iruzkin desegokiak ez egin, lagun moduan ezeztatu ezagutzen ez ditudan
pertsonak... Nahiz eta hori aintzat hartu, batzuetan nitaz ere nik ez
eskegitako artxiboak aurkitzen ditut; beraz, zaiatzen naiz nire pertsona
interneten zaintzen. ETA ZUEK?
- GALDEREN ERANTZUNAK:
1. Zer da identitate digitala?
Azaldu bere aspektuak.
Identitate
digitala gure izen-abizenak inteneten bilatuta, guri buruz aurkitu dezkegun
albisteak, argazkiak, informazioa, sare-sozialak... dira. Informazio hori, guk
eskegitako izan daiteke, sare-sozialak ditugulako, foroetan parte hartzen
dugulako, Boletin ofizialan datuak agertzen direlako edota egunarian agertzen
garelako. Hortaz, interneten dagoen identitatea, ez da nire bakarrik guztiona
da.
2. Pentsa ezazu zein irudi ematen duzun Interneten.
(erabiltzen dituzun aplikazioak, horietan daukazun perfila, publikatzen duzuna,
bidaltzen dituzun mezuak eta abar) Zure irudi egokia islatzen duzu?
Interneten
batzuetan ematen dugun irudia gu nahi duguna baino hobeago ematen dugu edo
batzuetan gure irudia txarto interpretatzearen eraginez, ez garena
interpretatzen da. Ni, betidanik, zaiatu naiz nire identitate digitala babesten
eta, horretarako, internetra igotzen ditudan argazkiak edo iruzkinak era
arduratsu batean eskegitzen ditut. Horretaz aparte, nire irudia interneten
bakoitzak era ezberdinetan ulertu dezake, horrexegatik hobe da errealitatean
ezagutzea.
3. Zure identitate digitala bizitza
normalean daukazunarekin bat dator?
Esan
beharra dut, gehienetan, sare-sozialetan lagun ditudan pertsonak eguneroko
bizitzan ezagutzen didatela. Hortaz, interneten nire identitate digitala
eguneroko bizitzan daukadanareki alderatuz, berdina da. Egia da, nire kasuan,
eskubaloi tadean jokatzeagatik astero egunkarian agertzen garela, eta
noizbehinka ez garenaren gauzak esaten dira. Horrenbestez, batzuetan gure
identitale digitala kaltetzen dute.
4. Zure identitate digitalak
kezkatzen zaitu?
Noski
baietz! Hasteko, edonork nire identitatea manipulatu ahal duelako. Gainera,
eguneroko bizitzan kalteak sortu ditzake nire identitate digitala kaltetuta
egoteak; horrez gain, etorkizun batean lana bilatzerakoan ere kontratatzeko
interneten duzunare inguruan ere oinarritzen dira. Beraz, nire identitate
digitala zaintze dut.
5. Eskolan identitate digitala
landu beharko genuke? Zergatik? Nola?
Argi dago
identitate digitala eskolan landu beharko genukeela. Baina horretaz aparte,
umeen heziketan parte hartzen duten agente guztiak ere elkarlanean aritu behar
dira. Etxean zein eskolan konfidantza giroa sortu behar da haien inguruko
bizitza digitalaren berri izateko eta arazoak ekiditeko. Horrez gain,
komenigarria izango lirateke identitate digitala curriculumaren edukien barne
sartzea, eta arriskuak azertzeaz aparte kasu praktikoei ere ebazpena ematea.
- Hona hemen hausnartzeko bideo bat uzten dizuet arrisku digitalen inguruan, eta oso aproposa da ikasleekin lantzeko nahiko erraz azaltzen duelako arriskuak eta oso praktikoa izanez, erraza da ulertzeko:
LASTER ARTE!!!
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina