- Azaroak 19.
Gaur,
klasearekin hasteko, gure bloggean ikaskideei autore bezala ez gonbidatzeko ikasi
dugu; batzuek autore bezala gonbidatu diegulako ikaskideei eta irakurle bezala
gonbidatu behar genien.
Horren
ostean, klaseari ekin diogu; hasteko, Proeiktuetan Oinarriturako Ikakuntzaren (Project Based Learning-PBL) inguruan
hitz egin dugu: zer den? Zertan datzan? Zeintzuk diren dakarren onurak? Horretarako,
irakasleak hitz gako batzuk emanda PBL-ren ingurua hitz egiten duen PDF bat
bilatzea eskatu digu. Horri irakurrita ideia batzuk jarri ditugu aman komunean.
Lehenengoz,
arazoak eta galderak argitzen dituen jarduera multzoa da. Proiektuka irakasgai,
konpetentzia eta gaitasun guztiak batera lantzen direnak dira, non ikasleak
protagonistak bilakatzen diren eta irakasleak, ordea, bideratzaileak.
Hemen irakasleak betidanik izandako lanbide tradizionala aldatuko da. Orain, ikasleen jarduerak bideratuko dituzte eta ikasleak ikasgelako protagonistak izango direlako. Are gehiago, irakasleak ikaste prozesua bideratu behar dute ikasleen autonomia, errespetua eta ardura aintzat hartuz.
Ikasleak ikasgelan
haiek egiten dutenaren arduradunak izango dira. Hipotesietan eta ikerketetan
murgilduko dira eta erabaki asko hartu behar izango dute, haien autonomia
garatzeko. Horrez gain, haien denboraren kudeatzaileak ikasle bakoitza izango
da.
Ikerketek
diote, gaur egun, PBL metodologia
hezkuntzan dagoen metodologia hoberentariko bat dela; ikasleengan eragiten dituen onurak
oso eraginkorrak dira, horien artean:
- Ikasleen
autonomia eta ardura sustatzea.
- Ikasleen
motibazioa handiagotu.
- Lan
taldea sustatu.
- Irakasle
eta ikasleen harreman estuagoa.
-
Eztabaiden sustapena.
- Azkenengo
produktua/emaitza hobeto egin.
-
Autoezagutza hobeztu.
- Eguneroko
egoerei era egokiago batean aurre egin.
- Besteen
ideiak entzuteko irekiagoak. (kritikak, harremana, interakzioa).
-
Aurkezpenak jendaurrean egiteko konfiantza areagotu.
- IKTak
erabiltzeko aukera ezberdinak.
- Estresa
eta antsietatea gutxitu; bai azterketei begira, baita norberaren bizitzan.
BA... HAIN
ONA BADA METODOLOGIA; ZERGATIK EZ DA IKASTETXE GUZTIETAN EZARTZEN?
PBL
metodologia ikasgeletan ezartzeko hainbat traba aurki daitezke: hasteko,
irakasleak metodologia honen inguruan duten formakuntza ez da trebea,
proeiktuak aurrera eramateko. Gainera, krisi ekonokimoa ere eragiten du
proiektuak aurrera eramateko orduan. Horrez gain, ikasleek ikasgelako
protagonista bilakatzen direnez, irakasleen autoritatea kulunkan jartzen da,
eta batzuek euren autoritatea galtzeko beldur dira. Amaitzeko, irakasleen
artean profesionaltasuna aintzat hartuz, ezberdintasunak sortzen dira metodo
tradizionalen eta metodo berrikuntzen artean; hortaz, hor irakasleen artean
dezadostasunak eta liskarrak sortzen dira, eta hori ekiditeko ez dute
metodologia ezartzen.
HORTAZ,
uste dut, gaur egun, gelan sartu baino lehen ez dugula jakin behar zein izango
den erabiliko dugun metodologia. Metodologia horiek, irakasleen beharren eta
interesen arabera erabaki behar ditugu. Baina, egun, naiz eta traba ugari
aurkitu bidean, irakasleok berritzaileak izan behar eta umeen ongizatea bilatu
behar dugu. Gainera, ikerketek badiote metodologia hobenetariko bat dela PBL
metodologia, zergatik ez dugu ezartzen? Utzi behar dugu tradizionala izateari!
Sortu egin behar dugu, gure sormenarekin. Gainera, PBL metologiarekin autonomia
garatzen da; nire ustez, gutxitan lantzen den balorea da, eta bizizan aurkituko
ditugun arazo askotan autonomia presente egon behar da. Horrez gain,
harrigarria eta hunkitu egin zaidana edozein gauza proiektu batean bihurtu egin
daitekeela da; esaterako, klasean aipaturiko adibideak: autoa sortzearen edo
pressing catch sortzearen proiektuak. EZTA? ADOS ZAUDETE?
Hona hemen
Granadako irakasle baten esperientziaren aldaketa hezkuntza tradizionaletik,
proiektuetan oinarritutako ikasketetara:
- Azaroak 20.
Ostiral
honetan klasearekin hasteko, eskolak hasi zirenetik egindako jarduera eta
ekintza guztiak birpasatu ditugu. Horretarako, ikasle batek ikasleen aurrean
azaldu egin du egindakoa.
Ondoren,
Poriektuan Oinarritutako Ikaskuntza metodologiaren gairekin jarraitu dugu lan
egiten. Hori lantzeko, hiruko taldeetan jarri egin gara, eta curriculumeako
edukiak, gaitasunak, konpetentziak... aintzat hartuz, proiektu bat diseinatu
behar izan dugu. Hori diseinatzeko, bideo edizioa landuko dela kontuan izan
behar dugu. Jarraian, bi talde euren proiektua aurkeztera atera dira; “jaboiak
diseinatzen” proiektua eta “futbolinaren proiektua”; hauek planteatutako
ideiekin eta ikaskideek proposatutakp ideiekin proeiktua bideratu egin dugu.
Nire taldeak teleberri bat egitea planteatu dugu. Zaila egin zaigu ideia aurrera eramatea, erabakia denbora tarte txikian hartu behar izan dugulako. Nahiz eta hori gertatu, braingstorming bat egin dugu eta gero storyboard laguntzarekin proeiktua aurrera eraman dugu. Gainera, eszenak pixka bat ere antolatu ditugu.
Gure
proiektua 8-9 urteko ikasleentzat bideratuta dago; hau da, bigarren ziklorako.
Teorian, proeiktua ikasturte oso baterako diseinatuta egon behar da eta
helburua da curriculumeko edukiak proiektuan isladatzea eta bukaeran produktu
eraginkorra bat lortzea da.
Azkenik,
klasearekin amaitzeko gure proiektuaren inguruko storyboard bat diseinatu behar izan dugu. Horren ostean, klase
osoaren aurren aurkeztu behar izan dugu eta ikaskideek eta irakasleak
planteatutako ideiekin gure storyboard
hobetu.
Hona hemen
egindako storyboard:
Hurrego
bideoan storyboard era egokian nola
egin behar den azaltzen da:
Nire ustez,
gaurko klasea curriculumeko irakasgai eta gaitasun guztiak lotu ahal direla eta
edozein ideia berritzaile sortu ahal dugula horiek lotzeko eta lantzeko du
helburu. Gainera, storyboard-en gaia lantzea, lauhilabeteko edozein irakasgaian
erabiltzeko balio zaigu. Hau izan behar dugu kontuan etorkizun baterako: IKT
irakasgaiaz aparte, aldi berean, hezkuntza arloko gaia apropoask landu,
ikasleen intereseko gaiak jorratu, beste irakasgaietako edukiak ere lotu eta
hori guztia era dinamikoan planteatu. Gaurko klasea klaseak prestatzearen
inguruan hausnartzeko balio izan zait.
HURRENGORA ARTE!!!
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina